неделя, 11 август 2013 г.

Накратко за "Пътеводител на галактическия стопаджия" - Дъглас Адамс

Искате ли да разберете защо хавлията е може би най-ползеното нещо на света... упс, грешка, в цялата Вселена? И защо не бива да позволявате на някой вогон да ви чете от стиховете си? Или пък какъв е отговорът на великия въпрос за живота, вселената и всичко останало? Е, в такъв случай трябва да прочетете всеизвестния "Пътеводител на галактическия стопаджия".


Отдавна не бях чела нещо толкова забавно и имайки предвид, че нямам познат, който да не я харесва, бях скептична, че на мен ще ми допадне. Никак, ама никак не се разбирам с фантастиката, даже започнатата преди две години "Хиперион" си седи недовършена. Е, противно на очакванията ми, не само че я завърших, а и ми хареса. Тук, ще добавя, че поне през три (3!) страници все нещо ме изненадваше или пък ме караше да се смея почти с глас. Oт разрушаването на Земята до множеството предназначения на хавлията и мишките, до куп други неща. Ще се запитате какво пък толкоз смешно има в едни мишки. Е, има - ще разберете почти накрая на Пътеводителя, а тяхната роля в цялата история не е никак малка.

Книжлето е ужасно забавно, кратко, бързо четящо се и увлекателно четиво, щом дори като на нелюбител на фантастиката като мен ми хареса, значи определено си заслужава да се прочете. А сега отпрашваме към ресторант "На края на вселената", като се надяваме там да сервират пангалактически гаргаробластер, което е най-хубавата напитка в цялата Вселена*.

*"Пътеводител на галактическия стопаджия" е първата част от поредица, носеща същото наименование.

Няма коментари:

Публикуване на коментар